Leveransvillkor

Leveranssätt och priser framkommer i webbshopen och sker huvudsakligen med Postnord.

Vitashop levererar i nuläget endast inom Sverige.

Varor som finns i lager, vilka framkommer vid beställningen, levereras så snart det är möjligt vilket betyder att paketet vanligtvis lämnar Vitashop Sverige 1-3 helgfria vardagar efter det att beställningen är gjord. Den förväntade leveranstiden är angiven på orderbekräftelsen.

Skulle det ändå mot förmodan vara som så att någon produkt är restnoterad skickas paketet när alla varor finns i lager.

Vi förbehåller oss rätten att ta bort restnoterade produkter från ordern.

Paketet skall dock vara kunden tillhanda inom 30 dagar från det att kunden gjort sin beställning och Vitashop Sverige därefter har skickat en orderbekräftelse.

Paket skickas direkt till kundens adress eller till närmaste postombud där kunden kan lösa ut försändelsen.

Om kunden skall lösa ut paketet hos postombud skall det göras inom den angivna tiden som normalt är 14 dagar.

I normalfallet skall giltig legitimation uppvisas samt ordernummer.

Avisering som upplyser kunden var och när paketet skall avhämtas aviseras med hjälp av e-post, vanlig post eller sms.

Varan anses vara levererad när den kommit fram till kundens adress eller då kunden hämtat ut den hos postombudet.

Kontrollera paketets innehåll för att se att det stämmer överens med din orderbekräftelse.

Paket som inte hämtas ut hos postombudet inom angiven tid skickas tillbaka till Vitashop Sverige. De flesta försändelser ligger normalt kvar hos ditt postombud i 14 dagar eller enligt avisering.

Kostnader för paket som inte hämtas ut samt kostnader för denna hantering debiteras kunden med 250 SEK.

Paket som inte hämtas ut faller inte inom ramen för ångerrätten.

Kunden måste alltså hämta ut paketet för att nyttja ångerrätten.

Läs mer i de fullständiga köpvillkoren under fliken Allmänna Villkor.